Jordbær

Jordbær er bare dansk sommer.
I søndags var i på Ventegodtgaard ved Li. Skensved for at plukke økologiske jordbær. Vi stod tidligt op  og kørte de godt 45 min. Vi blev mødt af den venligste betjening og jordbærene var der rigelig af. Jeg tror faktisk vi blev lidt skuffet over hvor hurtigt vi fik fyldt alle vores skåle og den ene balje vi havde med.vi plukkene 10 kg. Derefter plukkene vi ærter og vi købte også friske squash med hjem. Det var et hit.

Om eftermiddagen skyllede og nippede jeg jordbær, lavede jordbærgrød og puttede i poser til fryseren. 
Dagen efter lavede jeg jordbær cheesecake. Den var god :-)

Jordbærtid

Kommentarer

  1. Svar
    1. Og den smagte så godt. Havde glædet mig hele dagen til mit andet stykke her til aften og den var bestemt ikke blevet ringere af et døgn i køleskabet.

      Slet
  2. Jeg bliver helt lækker sulten - ærgeligt at jeg er helt i Rørvig...!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var også lækker. Men den kan selvfølgelig laves på frosne jordbær, så I kommer bare forbi en anden gang :-)

      Slet

Send en kommentar