En stille morgenstund

Sidste år købte min mand og min yngste en egernrestaurant. En trækasse med glas i til at lægge nødder i til egernene. Hele vinteren stod kassen fuld af nødder, men der kom ingen gæster. Så her for 14 dage siden begyndte de at komme. De henter dog bare nødderne. Jeg tænker, at de tror, det er en take away.

Her til morgen sætter jeg mig i haven for at hækle, inden resten af huset vågner. Det er første gang i år, men bestem ikke sidste. Jeg er så ikke alene. For i restauranten sidder et lille egern. Den spiser dog ikke nødder, men en kogle fra træet, som restauranten hænger i. Jeg prøvede at tage lidt billeder, men jeg syntes egernet sad for langt væk, så jeg forsøgte at gå tættere. Jeg nåede helt hen til vores låge lige under træets, det var lidt hyg'ligt.

Kommentarer